Переглянути всі підручники
<< < 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 > >>

 

уроки можна записати у розклад 10 • 9 • 8 • 7 — 5040 різними способами.

П'ятим уроком можна поставити будь-який з б уроків, що залишилися. Тому п'ять уроків можна записати у розклад 10-9-8-7-б = 30 240 різними способами.

У цій задачі з множини, що містить 10 елементів, доводилось утворювати впорядковані підмножини, що містять по одному, два, три, чотири, п'ять елементів.

Розглянемо ще одну задачу: дано чотири цифри 1, 3, 7, 9. Утворити з них всі можливі двоцифрові числа.

Тут з множини, що містить чотири елементи, треба утворити впорядковані підмножини, що містять по два елементи. Наприклад, 13, 17, 19... .

Упорядковані підмножини, які утворювались у двох розглянутих задачах, називають розміщеннями відповідно, наприклад з десяти елементів по п'ять у першій задачі і з чотирьох елементів по два — в другій.

Розглянемо загальний випадок.

1) кожне з них дорівнює добутку стількох послідовних натуральних чисел, скільки елементів у розміщенні (під-множині з 10 елементів);

2) на першому місці стоїть співмножник, що дорівнює кількості всіх елементів множини, з якої утворюються розміщення, а кожний наступний співмножник на одиницю менший від попереднього;

3) останній співмножник дорівнює різниці між числом всіх елементів, з яких утворюються розміщення, і числом, на одиницю меншим від кількості елементів у розміщенні.

 

Переглянути всі підручники
<< < 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 > >>
Сайт управляется системой uCoz